måndag 18 oktober 2021

Drömmen går i uppfyllelse!


Under mina universitetsstudier upplevde jag motstånd av att ha drömmen om att skaffa en karriär som Sjuksköterska ombord lyxkryssningar. Jag lärde mig att hålla tyst om drömmen för att inte påverkas negativt på mina slutbedömningar på praktikplatserna jag haft och kurskamraterna jag studerade tillsammans med. Att berätta om mina drömmar och vilka mål jag haft har inte alltid tagits emot med positivitet. Jag upplevde alltid en känsla av att det var något omöjligt att genomföra och en känsla av avundsjuka. I mitt fall gav det mig en extra kick till att faktiskt bevisa att det inte alls är omöjligt.

I över ca 4 år av både tuffa studier, många och långa förberedelser och utmaningar som att ta sig igenom STCW, Basic Safety kursen och samtidigt ta sig igenom flera långa rekryteringsprocesser och arbetsintervjuer på engelska kan jag nu presentera..
ATT MIN DRÖM GÅTT I UPPFYLLELSE OCH JAG KLIVER OMBORD LYXKRYSSNINGEN AIDAnova FÖR ATT ARBETA SOM SJUKSKÖTERSKA OMBORD!!!
Jag har alltid haft drömmen om att gå i pappas fotspår och få uppleva livet till sjöss och idag känns det så overkligt att få ta över den delen som min pappa själv har varit med om. Det känns speciellt och jag är både lycklig och så tacksam över det.
Med andra ord... med tillräckligt stor vilja och beslutsamhet kan vilken dröm som helst gå i uppfyllelse om man vill det tillräckligt mycket oavsett vad som hindrar dig på vägen.
Ha stora drömmar, är det något du verkligen vill göra finns det alltid en väg dit oavsett hur lång och svår den är. Vissa dagar blir lättare än andra, men i slutändan kan du lägga dig ner i din säg och känna Wow du gjorde det! Det är ingenting som slår den känslan, jag lovar!

1 kommentar:

  1. Jag är glad att du kan förverkliga din dröm!
    Trevligt att ha stött på dig :)

    SvaraRadera